Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Tuesday, January 3, 2012

Usahawan Muda

Harini boleh dikatakan hari yang agak malang untuk aku... disebabkan itu aku mengambil satu inisiatif bijak untuk menghilangkan panas hati... aku mengambil keputusan untuk lunch bersama sahabat karib aku... Hasif...

Sedang kami elok bergurau senda yang disulami dengan hilai tawa gembira di kedai makan... datang seorang usahawan muda yang disegani ramai.....


"Abang !! .. Saya datang harini kerana syarikat kami ada buat promotion.. biasanya abang beli berus gigi paling murah pun tiga ringgit sebatang.. tapi harini kami bagi harga istimewa.. dua belas batang dengan hanya sepuluh ringgit!!"   -kata usahawan berkenaan dengan nada bakal jutawan muda...


"Maaf, kami tak gosok gigi.."   -balas kami dengan senyuman..

"Mana boleh macam tu bang.."   -katanya..


"Boleh..."   -sambil angguk kepala manja..

Berlalu pergi sepi tanpa kata si usahawan muda itu tadi..

Tak salah kalau nak mencari rezeki.. cuma jangan la terlalu berusaha... macam kau sorang je tau pasal berus gigi... berus gigi ni bukan sekadar untuk memberus gigi... banyak lagi kegunaan lain... 
Penciptaan berus gigi ni menggunakan teknologi kejuruteraan dalaman..... Teknologi ini ditemui pada awalnya di London suatu ketika dahulu..

***



Aku merepek.. korang pun baca.. bagus.... =)

No comments:

Post a Comment