Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Monday, March 14, 2011

Johor tanah tumpah darahnya orang Johor...

Aku baru je sampai di tanah yang dikenali sebagai Johor ...
Sampai je terus singgah minum kat kedai mamak lepas tu online ...
Bagaikan kura-kura yang rakus aku berjaga tanpa rasa letih ...
Kita tengok apa hasil dia besok ...

***

Hidup biar selamba ...
Berkelana memijak bumi sambil menjunjung langit ...
ye la... kalau nak junjung kereta tak larat pulak ... ape da...

***
buat sahabatku sekalian ...
besok kita pergi jalan-jalan kat Venice ...
Makan tengahari kat New York ...
Minum petang kat Bangkok ...
Makan malam kat JB sebab aku ingat nak jalan-jalan kat JB kejap ...

***

buat makcik-makcik di luar sana ...
bakal menantu anda akan berkelana keliling Johor...
kalau terserempak... jangan segan nak tegur... saya bukan macam Mawi ... saya tak mudah lupa daratan.. ye mak cik...
cuma tak bawak beras, cili, bawang dan yang lain-lain je (macam cerita Musang Berjanggut)...
yang saya bawak hanyalah hati yang tulus...
cewwahh...

4 comments:

  1. hahaha. sempat lagi update blog ye. :D

    aku tgh update HoN =.=" ingt johor dh maju..rupe2nye msih ditmpuk lame. =.+"

    ReplyDelete
  2. memang dari dulu macam ni ... ni pun dah kira maju ... ce ko tengok asip.. maju tak? macam tu la johor...

    ReplyDelete
  3. haha.. siot jew.. nsb dier xpandai guna blog.haha

    ReplyDelete
  4. hahaha.... sape kata dia tak pandai.. nanti dia baca la jap lagi... dia follower aku kot...

    ReplyDelete