Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Tuesday, June 28, 2011

politik ke politeknik?

Harini mood aku baik, minda pun cerdas. Jadi aku planning nak makan yang special sikit, kalau boleh yang dah 3 tahun setengah aku tak makan.

***
Sampai di kedai makan.

"makan apa dik?" . Aku ditanyakan soalan rutin.


"bagi saya makanan ye kak". Sambil tu tarik anak mata ke tepi secara perlahan, bagi dia terasa sikit.

Kemudian akak kedai makan tu dengan sengaja menebalkan bibir dia untuk membuat aku rasa bersalah.



"okay la, saya order betul-betul. Apa yang special kat sini? Apa yang ada?". Aku bertanya dengan nada yang agak riak kerana berada dalam keadaan lapar.

"Semua ada, semua special, masakan utara, timur, barat semua ada". Dia menjawab dengan riak sambil mempromosi minyak urut keluaran terbaru kedai makan beliau.

"Kalau macam tu saya nak laksa!" . Aku meninggikan kedudukan suara dan kening sebagai tanda aku serius.

***

"Maaf dik, makan semua dah habis, tinggal air je."

Aku rasa dianiaya, aku bingkas bangun ke kedai lain namun sempat aku tinggalkan ucapan salam dan lambaian mesra pada yang jaga kaunter... cun tu beb...

Buat akak tuan punya kedai makan, sabar la kak, saya akan kembali menuntut cinta saya di kaunter itu. Pada saat itu akak akan memanggil saya dengan gelaran.. ADIK IPAR....





p/s : Lain kali jangan bagi harapan kat orang lain, terutamanya orang yang kelaparan. Rasa teraniaya tu...

1 comment: