Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Wednesday, June 29, 2011

Tergendala

Semalam...

Akak : "ah, siap jugak kerja aku... Save dulu.. besok print.. fuhh.. dahsyat bunyinya... 
            Sekarang ni aku boleh balik dengan gembira sambil senyum pada pak guard."

Aku   : "dah la kak. pegi balik.. abang dah tunggu tu... malam ni jangan disia-siakan.." Aku
            berkata dengan nada sinis..

Harini...
Aku   : "apsal ni kak? mata berkaca je..." .. aku bertanya dengan nada kak mah yang
            busy body..

Akak : "dokumen aku hilang... semalam aku dah save dah kan.. ko pun ada 
             semalam kan... adooii..."

Aku   : "ni kalau nak buat balik pun makan masa 5 ke 6 jam ni....."..  aku berbisik panjang
             dalam hati.
            
           "takpe la kak, saya doakan akak berjaya siapkan sebelum matahari terbenam.."
              ..aku mengeluarkan kata-kata semangat bercampur sindiran..

Aku menadah tangan sambil berdoa yang akak lebih khusyuk dan tidak lupa print dokumen sebelum balik... tu la.. banyak makan maggi jadi bingai...

Akak  : "bertuah punya budak.."


***

p/s : lain kali ingat ye... benda penting siapkan dulu sebelum kita berseronok.. apa pun tak boleh. apa pun tak boleh...

No comments:

Post a Comment