Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Wednesday, January 29, 2014

Tahun Baru Cina dan Amoi

Siang tadi aku makan kat kedai sebab kat rumah tak masak dan harini pulak aku banyak buat kerja luar..

Sampai kat kedai makan feveret aku, meja pulak takde, terpaksalah aku berkongsi meja dengan sorang amoi ni.. lepas ambil nasi, aku terus duduk sambil mulut kumat kamit baca doa makan..

Dengan tidak disangka-sangka, amoi tu menjeling ke arah aku dan terus memegang peha, aku terliur tapi cuba mengawal diri.. amoi tu mula membuka mulut perlahan-lahan.. kelihatan bibir merahnya yang agak gebu... saaapppp!!!! dia terus menggigit peha ayam yang dia pegang tadi...

Aku menyumpah dalam hati. "woii!! ni bila air sirap aku nak sampai ni! kang kalau aku makan dulu takut tercekik pulak!!"

Lepas makan aku bangun dan ucapkan selamat tahun baru cina dekat amoi tu, dan dia balas dengan ucapan "Telima kaseyy"..

No comments:

Post a Comment