Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Thursday, December 23, 2010

petang sebelum krismas...

sehari sebelum krismas ...

aku melangkah ke ruang tamu untuk menonton televisyen.. gampang... remote tv hilang...

berkaca dan bergenang air mata aku menahan sebak sebab tak dapat tengok tv...

aku melangkah ke pintu hadapan rumah untuk menikmati petang sehari sebelum krismas... sejuk.... dingin... selesa....

kelihatan 2 ekor kucing bergaduh berebut hadiah pemberian santa claus....

dan kelihatan juga santa claus sedang sibuk mencuci kereta proton persona miliknya... dan rusa salji sedang khusyuk menunggang motorsikal honda wave...

oh tidak...

rupanya orang yang selama ini aku sangka santa claus ialah pak cik mat fendi ... jiran selang beberapa buah rumah dari rumahku... dia buat aku keliru kerana bentuk badannya hampir sama dengan santa claus...

dan makhluk yang aku sangkakan rusa salji adalah sollehudin anak mak cik shima yang berniaga roti canai tidak jauh dari rumahku...

aku kecewa....

aku melangkah ke dalam bilik semula dan menggantung stokin seperti biasa... sebab stokin tu baru lepas basuh....

"untunglah kalau ada hadiah dalam stokin ni besok." bisikku sendirian...

aku keseorangan dalam bilik... ditemani lagu Fransesca Peter dan Zaiton Sameon...kadang-kadang Ibnor Reza... ditemani selimut tebal... laptop... dan speaker....

petang sebelum krismas...

kepada sahabat yang menyambut krismas... "merry christmas and happy new year"...

No comments:

Post a Comment