Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Tuesday, September 27, 2011

Bukan Hari Ibu


Aku pasti akan kembali padamu Ibu
Akan ku kucup dahimu yang suci
Akan ku tumpahkan semua rinduku padamu
Dan ku hirup harum tanganmu
Kubasahi pipiku dengan sejuk embun telapak kakimu
Sudah tak terhitung berapa malam yang kau lewati tanpa tidur
Demi aku agar aku tidur dengan nyenyak
Tak terhitung pula berapa kali kau menahan haus
Demi mengubati rasa hausku dengan kasih sayangmu
Di waktu aku sakit, aku tidak lupa
Air matamu mengalir deras bagai hujan
Dan kedua matamu yang terus-menerus terjaga
Kerana engkau begitu khuatir dengan keadaanku

Waktu itu kata-kata pun tak mampu mengungkapkan
Sakitnya perasaanmu ketika aku tinggalkan kau
Namun aku terpaksa demi mengejar masa depan
Dan kau mengucapkan perkataan
Yang selalu akan ku ingati sepanjang hidupku

"Kau tidak akan pernah menemukan hati yang lebih menyayangimu dari hatiku" 

***

Entry kali ni untuk mama dan semua yang bergelar ibu walaupun aku tau, harini bukan Hari Ibu..
Tapi pada aku, setiap hari adalah Hari Ibu..

"Walaupun sehebat mana cinta sepasang kekasih, hebat lagi cinta seorang ibu pada anaknya.."

p/s : Mama, I LOVE YOU..

Anakmu,
Syafiq Mokhtar

No comments:

Post a Comment