Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Thursday, September 8, 2011

Sudah

Raya tahun ni kurang meriah..
Mungkin sebab aku takde mood nak sambut raya kot..

Tapi.. pagi raya dress up tetap gempak..
Sama macam tahun lepas.. Baju melayu kaler gelap... seluar slack kain sedap... songkok 4 inci tinggi.. kain selendang hijau sangkut kat bahu kanan sebagai trademark family.. bila berjalan dengan family... fuhhh... dia punya angkuh tahap dewa... gampang...

***

Tapi lepas raya ni la tuhan nak bagi ujian..
Hati resah... gelisah... sentiasa dibelenggu rasa tak selesa...
Aku sayangkan dia... tapi aku tak mampu membahagiakan dia...
Aku bukan seperti yang lain.. jenis yang memperhambakan diri untuk wanita... aku bukan..

Aku hidup dengan kebebasan..
Ye aku mungkin liar...
Segalanya aku simpan sendiri...
Kau selalu melihatku tersenyum...
Tapi... adakah kau tahu isi hatiku?

Aku tak meminta belas kasihan sesiapa..
kerana aku adalah aku...
Aku tidak hidup dengan pujian..
Dan aku takkan mati dengan penghinaan..

Kepada insan yang memanggil aku abang...
Aku tak layak memimpin..
Cari la orang yang lebih layak...
Aku takut aku akan membawa kau ke haluan yang salah..

ZzZzZz... Aku perlu berehat untuk seketika... Jumpa lagi nanti..

1 comment: