Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Monday, September 19, 2011

tajuk?

Harini aku melangkah ke stesen keretapi senawang untuk naik KTM terus ke KL Sentral..
Jangan tanya berapa harga tiket.. Harga tak penting, yang penting... selesa.. amacam? gaya cakap ada macam pegawai kerajaan tak tuan-tuan?

***

Melangkah masuk dalam KTM, aku diapit oleh dua orang nyonya di kiri dan kanan.. Kelihatan mereka lincah berbual dan bergurau senda dan aku adalah mangsa yang tersepit di tengah-tengah.. "Good job!" .. patutnya kerajaan letak signboard  "Jangan mengganggu penumpang lain" dalam KTM ni..



Tanpa mengganggu perbualan mereka, aku mengenakan headphone kesayanganku yang tergantung di leher.. cucuk kat handphone, tekan play...

Sampai KL aku layan lagu jiwang.. hampir terlajak stesen akibat terlelap.. bala gara-gara tak tidur semalam.. bajet gagah nak melepak sampai pagi..

***

Sampai di KL Sentral, berpusu-pusu penumpang turun.. saat aku berada dalam keadaan mamai untuk turun di stesen tersebut...... KUNG!!!!!!! bunyi kuat kedengaran... ada sorang mamat negro terhantuk besi pemegang dalam tren KTM..

Mata aku segar.. berjalan laju menuju ke dalam lift... aku ketawa sorang-sorang dalam lift macam orang gila... kejam?



p/s : entry ni aku tak tau nak letak tajuk apa..

No comments:

Post a Comment