Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Monday, September 26, 2011

Majikan dan pekerja..

Kisah ni melibatkan Ali (bukan nama sebenar).. Berikut adalah perbualan Ali dan teman-teman se-opis dengannya..

Kawan A  : Gila kentang kau tak pernah kena marah dengan bos! jeles dowh!

Kawan B  : Ilmu apa yang kau pakai ni setan? Sampai kau dapat jadi anak emas bos..

Kawan C  : Hmmmm.. kau ni kaki kipas bontot bos ni...

***

Semua jeles padu punya sebab Ali tak pernah kena marah dengan bos..
Bila bos puji Ali je, ada la yang berbisik masa buat kerja sambil 

formasi mata : ali-pc-ali-pc-ali..

***

Nak tau cerita sebenar?

Hari pertama Ali keje..

Bos  : Saya ni sebenarnya majikan yang tegas.. Saya cukup tak suka kalau staff saya 

          takde disiplin.. faham?

Ali  : Saya paham bos.. Cuma saya nak kena ingatkan bos yang saya ni orang 

        negeri sembilan.. kalau setakat bomoh santau tu selamba je saya boleh dapat nombor 
        tepon..

***

HaHaHa.. tipu je.. dah kau keje sambil mengunyah.. keje sambil mengumpat.. keje sambil menyumpah-nyumpah.. bos mana nak sayang kau?? eiii.. bos yahudi pun belum tentu boleh sabar kau tau!

p/s : bekerja biar sungguh2.. 

No comments:

Post a Comment