Ini bukan blog milik kerajaan ... tak payah lah nak serius sangat ...

Saturday, September 24, 2011

Gurau Senda

Seperti biasa, apabila semua urusan yang melibatkan kerja atau konspirasi dalaman telah selesai, aku akan menghabiskan masa dengan melepak bersama kawan-kawan di kedai mamak yang berada dalam radius 500 meter dari rumah aku, atau dengan bahasa lebih mudah, belakang rumah.

***

Seperti malam-malam yang biasa, topik perbualan yang biasa dan kawan-kawan yang biasa.



Akhirnya perbualan kami yang agak tidak senonoh dan mempunyai sedikit kandungan dosa bertukar kepada sesi menjawab teka-teki.

***

Kawan A  : Dalam banyak-banyak ikan, ikan apa paling besar?

Aku  : Ikan keli? Siakap? atau mungkin haruan?

Kawan A : Cuba la bagi jawapan yang logik sikit, aku serius ni..

Aku  : Ok.... Jawapan aku ni muktamad tau.. Ikan paus... HaHaHaHa.. 

          (dengan nada yakin betul)

Kawan A  : Salah... Jawapan dia...  Teng... Teng.... Teng... (kasi saspen sikit)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Ikan paus goreng tepung, bila ada salut tepung, dia tebal sikit..

HaHaHaHaHa!! ... Kami ketawa keriangan...


***

Masa nak balik.. aku lari laju-laju, aku smackdown tiang letrik sebagai tanda protes..

No comments:

Post a Comment